DEPRESE A ÚZKOST
Neumíte si vysvětlit, proč se některý z žáků začal poslední dobou chovat divně?
Překvapilo Vás, že vám v hodině slohu napsal depresivní úzkostnou úvahu?
Připadá Vám, že na vaše podněty nereaguje tolik jako dříve?
Víte, že se v rodině dítěte stala nějaká traumatizující událost a máte pocit, že o tom dítě nechce mluvit?
Překvapilo Vás, že při přednesu básně či referátu se váš žák celý třásl, zadrhával a zdála se vám jeho nervozita neúměrná?
Možná se právě potýká s některou ze specifických, sociálních či úzkostných poruch..
Co mohu udělat?
Máte – li na některou z těchto poruch podezření u vašeho žáka, poraďte se o tom s vedením školy, či vaším kolegou a proberte tuto situaci a možnost s rodiči dítěte. Navrhněte jim řešení a nabídněte jim vaši pomoc, jako např. přizpůsobení individuálního učebního plánu žákovi. Zajímejte se o tyto poruchy a udržujte kontakt s pedagogicko psychologickou poradnou, kde vám můžou mnoho odborníků doporučit.